Suplementy i naturalne witaminy najwyższej jakości !!!

————  MENU GŁÓWNE  ————

Nasz sklep - naturalne suplementy diety i witaminy z CaliVita

Nigdzie nie kupisz taniej !!!

 

 ARTYKUŁY

 CHOROBY

 ZAKAZANE TEMATY

 LINKI TEMATYCZNE

 

Serwis o witaminach - ZAPRASZA.
Co to są witaminy, jakie mają właściwości, gdzie je znaleźć, oraz wiele innych informacji na ich temat, zawiera serwis: www.doktorwitamina.pl

Baner i link do strony "doktorwitamina.pl", czyli wszystko o witaminach.


Serwis o ziołach i minerałach - ZAPRASZA.
Zioła i minerały to NATURA, z którą powinniśmy żyć w symbiozie. Natura oferuje nam bardzo wiele, chociaż my coraz cześciej o tym zapominamy. O właściwościach ziół i składników mineralnych przypomina serwis: www.nowesuplementy.pl

Baner i link do strony "nowesuplementy.pl".


//   Str.Główna Dieta Montignaca

"Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi."

( chińskie powiedzenie )


Dieta Montignaca

Indeks glikemiczny to cecha, która coraz częściej zwraca uwagę naukowców zajmujących się odchudzaniem. Montignac stawia na indeks odrzucając diety niskokaloryczne.

Metoda Michela Montignaca nie stawia ograniczeń w ilości spożywanego pokarmu. Jest zrównoważona. Polega na odpowiednim doborze produktów ze wszystkich grup: tłuszczów, węglowodanów i białek. Choć jego koncepcja narodziła się juz 25 lat temu, wciąż nie jest szeroko znana.

Montignac stworzył tą metodę odchudzania przed laty, sam miał problem z nadwagą, do której jak twierdził predyspozycje odziedziczył po ojcu.

Swoje badania oparł najpierw o własne doświadczenia, eksperymentując na sobie i swoich bliskich. Z czasem po publikacji swoich spostrzeżeń w nakładzie setek swoich książek, z uzyskanych w ten sposób funduszy zaczął rozszerzać i głębiej analizować swoją metodę.

Na czym polega metoda Montignaca (MM)
Montignac uważa, że otyłość wynika ze źle skomponowanej diety, złego doboru produktów, a nie z powodu zbyt dużej ilości jedzenia dostarczanego organizmowi. Podstawowa zasada tej diety to zwracanie uwagi na dobór węglowodanów w jadłospisie. Trzeba dobierać je tak, aby spożyty pokarm w jak najmniejszym stopniu przyczyniał się do znacznego podnoszenia poziomu glukozy we krwi.

“Dobre” i “złe” węglowodany
Według Montignaca istnieją węglowodany, które są potrzebne organizmowi oraz takie, które nie są niezbędne dla człowieka. “Dobre” węglowodany to głównie węglowodany złożone, które nie przyczyniają się do podnoszenia poziomu cukru we krwi.
Są to wszystkie produkty o niskim stopniu przetworzenia, czyli:

  • nieoczyszczone zboża

  • ryż pełnoziarnisty

  • warzywa strączkowe

  • większość warzyw i owoców

“Złe” węglowodany znajdują się w produktach poddanych oczyszczeniu oraz innych rodzajach obróbki. Należą do nich m.in.:

  • cukier

  • biała mąka

  • biały ryż

  • ziemniaki

  • kukurydza

“Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z sąsiadem, kolację oddaj wrogowi”
Montignac proponuje spożywanie 3 posiłków dziennie z ewentualną 1 dodatkową przekąską. Zasada dopasowania wielkości porcji jest zgodna z powszechnie znanym powiedzeniem: “Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z sąsiadem, kolację oddaj wrogowi”. Ważne jest, aby śniadanie było pożywne i sycące, obiad powinien być normalny, natomiast kolacja lekka.

Zasady diety MM:

  • nie należy jednocześnie spożywać posiłków węglowodanowych z tłuszczowymi

  • unikać jasnego pieczywa i innych produktów wysokoprzetworzonych

  • wyeliminować z diety: cukier, biały ryż, zmieniaki, słodzone napoje gazowane, słodycze, alkohol

  • unikać mocnej kawy i herbaty

  • ograniczyć spożycie tłuszczów nasyconych

  • makaron gotować na półtwardo, najlepiej wybierać makarony razowe

  • celebrować każdy posiłek, dokładnie przeżuwając każdy kęs

  • posiłek tłuszczowy można spożyć dopiero po upływie około 3 godzin po posiłku węglowodanowym

  • posiłek węglowodanowy można spożyć dopiero po upływie około 4 godzin po posiłku tłuszczowym

  • wypijać około 1,5-2 litrów płynów dziennie, mając na uwadze, aby nie pić bezpośrednio przed i w trakcie posiłku

  • spożywać dużo warzyw ze względu na wysoką zawartość błonnika pokarmowego

Jak można zauważyć wiele z wymienionych wytycznych metody Montignaca pokrywa się z zasadami racjonalnego i zdrowego odżywiania zalecanego przez wybitnych naukowców w dziedzinie żywienia.

Jadłospis według MM
Śniadanie – skomponowane z produktów należących do grupy wyłącznie “dobrych” węglowodanów o IG=35 lub niższym, z małą ilością produktów białkowych lub ich pozbawione

Obiad – oparty przede wszystkim o potrawy bogate w białko i tłuszcz

Kolacja – składająca się z potraw węglowodanowo-białkowych lub białkowo-tłuszczowych

Efekty stosowania tej diety są powolne porównywalne z dietą niskokaloryczną (spadek masy ciała to około 1 kg na tydzień), ale dzięki temu bezpieczne dla zdrowia. Montignac nie odchodzi całkowicie od ogólnie przyjętego racjonalnego i od lat zalecanego zdrowego żywienia czy odchudzania. 

Część elementów z tej diety zostało zaczerpniętych i powielonych w innych powszechnie znanych dietach, np.:

  • pór spożywania owoców – zalecane jest, aby spożywać je na pół godziny przed posiłkiem; owoce zjadane po posiłku mogą być przyczyną złego samopoczucia, ponieważ są szybko trawione, a zjedzone po posiłku zbyt długo zalegają w żołądku, fermentując

  • nie wolno spożywać słodyczy, dozwolona jest wyłącznie w niewielkich ilościach czekolada o zawartości kakao powyżej 70%

  • całkowicie zabronione są produkty zawierające jednocześnie tłuszcz i węglowodany, taki skład najczęściej występuje w produktach gotowych

Poniższa tabela przedstawia część produktów, określając ich indeks glikemiczny. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że IG surowych produktów po obróbce kulinarnej ulega zwykle podwyższeniu (np.: marchew surowa i marchew gotowana).
 

Produkty o IG<35

Produkty o IG>60

  • chleb jęczmienny
  • czarna fasola
  • czarna fasola namoczona przez noc, gotowana 20
  • minut
  • czekolada gorzka
  • czereśnie
  • fasola Mung
  • jabłka suszone
  • marchew surowa
  • jogurt 0% tłuszczu
  • jogurt owocowy o obniżonej zawartości tłuszczu
  • z cukrem
  • mleko odtłuszczone
  • morele suszone
  • otręby
  • soczewica
  • zupa z zielonego groszku
  • ziemniaki
  • wafle ryżowe
  • sacharoza
  • marchew gotowana
  • ryż biały
  • rodzynki
  • pizza
  • słodycze
  • kasza jaglana ugotowana
  • daktyle suszone
  • chleb biały pszenny

Kim jest Michel Montignac?

Sylwetkę Michela Montignaca oraz jego metodę odżywiania, przybliża program Dzień Dobry TVN.

Rozmowa z Michelem Montignaciem

Oficjalna strona WWW Michela Montignaca, znajduje się pod adresem:

http://www.montignac.com/pl

ParaProteX

GRZYBICA, DROŻDŻAKI, GRONKOWIEC, OWSIKI, GLISTA LUDZKA, WIRUSY, E.COLI, DERMATOZY, TRĄDZIK

 

AC-Zymes

Dostarcza żywych kultur bakteryjnych niezbędnych dla zdrowej mikroflory jelit. Wytwarza niekorzystne środowisko dla bakterii chorobotwórczych i gnilnych. Stanowi naturalną ochronę przed bakteriami i grzybicą. Zapobiega wzdęciom, niezbędny po kuracji antybiotykowej, zmniejsza dolegliwości przy hemoroidach, pomocny w trądziku i alergii.

 

Nopalin

Ułatwia trawienie, zapobiega wzdęciom, poprawia przemianę materii, zawiera dużo błonnika, wspomaga oczyszczanie z toksyn.


“Suplementy diety, naturalne witaminy i multiwitaminy, żywienie, dodatki, profilaktyka, dieta, żywność, zdrowie”

 

Copyright ©  •  powitaminy.pl  2009  •  wszelkie prawa autorskie zastrzeżone